reklama

Cica nežer!

Ako národ šomreme na dane, peniaze, na to, ako je nám ťažko. Figu je nám ťažko, štatistiky ukazujú, že sa obezita zaradila medzi vážne civilizačné choroby ohrozujúce slovenský národ a čím ďalej viac je ľudí obéznych, teda vidieť na váhe a našom objeme, že trpíme blahobytom, vyvážame sa na autách, málo sa pohybujeme a jeme a jeme a jeme. (A najhoršie je, keď je človek obézny a k tomu ešte aj tučný.)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Zo všetkých strán na mňa valia ponuky typu – zaručená diéta, za dva týždne schudnete 14 kilogramov, alebo zakúpte si kapsulky na skúšku, pri dodržaní stanoveného predpisu a návodu schudnete za mesiac 26 kg. K tomu je plný internet takýchto všakovakých ponúk a hneď aj poďakovania stoviek ľudí, ako rýchlo schudli, pričom sa neobmedzovali v jedení a životospráve, nemenili zvyklosti a vďaka zázračnej piruli schudli dokonca o viac ako o 26 kg a odporučili pirulu aj svojej rodine, ktorá vďaka tomu schudla v globále celkovo o 150 kg.No proste úžas. A ľuďom je úplne jedno, či vyrobená pirula prešla tráviacim traktom nejakého živočícha, najideálnejší na schudnutie je totiž výťažok z takéhoto materiálu himalájskych kôz a capkov, zozbieraný za rannej rosy, zmiešaný s bobuľami rastliny nájdenej len pred rokom v Andách a podobné prípravky zo šamanskej kapsy. Ľudia potom tlačia do seba pirule a účinné sú na chudnutie akurát ich peňaženky. Niektorí šamani podporujú svoje tvrdenia opatrníckym prehlásením niektorej zdravotníckej kapacity o neškodnosti prípravku. Mnoho ľudí podľahne tomuto silnému mediálnemu tlaku a zakúpia si zmienený všeliek s tisíckou ďalších pozitívnych vplyvov na zdravie, potenciu a zázračných účinkov s nádejou na schudnutie, čo je jeden z krokov ich zúfalstva pred zrkadlom, nie však krokom posledným. Ako to teda je? Jedenásť lekárov z desiatich potvrdzuje, že neexistuje tabletka, ktorá prináša žiadúci účinok úbytku váhy len tým, že denne užijem jednu tobolku (možno tak preháňadlá a pod., ale to si ublížime radikálnejším spôsobom). Problém obéznosti a tučnoty je úplne niekde inde.Sám som pribral za rok 10 kg. Som si vedomý presnej príčiny. Keď mám stres, tak ho zajedám, teda trpím bodovou diétou, čo vidím, to zbodnem a dokonca aj účelovo si nakupujem delikatesy, aby aspoň brušku bolo dobre. Nehľadiac na dennú, či nočnú dobu potom tlačím do hlavy, vlastne do žalúdka. Zažil som to aj v období štúdia, nielenže stres, ale aj učením človek trpí. Začítal som sa do učiva a moje viečka predčasne nad knihou obťažkal sen. Aby som to rozchodil a prebral sa, tak som navštívil moju bielu moru – chladničku, čím som si pomohol tak na hodinku a potom sa to celé opakovalo. U mňa bol teda problém priberania nie v žalúdku, ale v hlave.A keď sa na všetky tie fantastické ponuky propagujúce schudnutie reálne pozrieme, vždy ide o nezničiteľnosť energie. Teda keď máme väčší prísun energie, ako potrebujeme, tak sa automaticky prebytočná energia mení do iného tvaru, ktorý sa ukladá na miestach, kde sa nám to nepáči. Jednoducho povedané, nemôžem dostávať viac, ako miniem. Je pravda, že v posilňovni môžem prebytok energie zo seba dostať, ale na to som akosi príliš pohodlný. A úprimne poviem, že si uvedomujem, že pokiaľ mám chuť na jedlo a niečo mi chutí, tak zjem aj väčšie množstvo pochutiny. Všetko je o uvedomení a sebakontrole. Sebakontrola je o pevnej vôli, ale to zas ako sa poznám, nesmiem byť v strese a musím mať ideálne podmienky. A ani hladovanie nie je riešenie a vonkoncom nie diéta. Hladovanie je trápenie samého seba a ako ktosi správne poznamenal, organizmus sa pripravuje na „ťažké roky“ hladovania a teda si viac vytvára zásoby. Takže dosiahnem pravý opak. Diéty sú drahé a nič neriešia. Nechcem mať celý život diétu, nehovoriac o tom známom a populárnom jojo efekte, keď s diétou skončím. Nikto, nech to akokoľvek tvrdí, neschudol z tabletiek a zo samotnej diéty. Mnohokrát sa povedalo, že treba jesť pravidelne a v menších množstvách. Ak čakáte, že sem napíšem diétu a rozpis jedla, tak sa mýlite. Je to individuálne. Ale pravdou je, že sa nemusím prejedať, aby som bol sýty. Zistil som, že ma zasýti oveľa menej jedla, ako konzumujem. Dôležitá je striedmosť, odporúča sa vypustiť biele pečivo, rozumej aj to pečivo, ktoré sa tvári ako celozrnné a pritom je prifarbované karamelom a podobnými prísadami, odporúča sa večer nejesť ťažké jedlá, obmedziť kalorický alkohol, keď už nie vypustiť a hlavne pre tých, ktorí majú sedavé zamestnanie, alebo večer čo večer trávia pri obrazovke... zdvihnúť sa a ísť sa prejsť, chodiť peši po schodoch, chodiť viac peši, venovať sa pohybovej aktivite. Základom je pohyb, pohyb a ešte raz pohyb a k tomu pestrá, ale striedma strava s dostatkom tekutín. Pitný režim je veľmi dôležitý. A to populárne: „Cica nežer!“ Daniel 12.06.2014 – ďakujem za radu, podarilo sa mi týmto spôsobom schudnúť za polroka 16 kg, získal som kondíciu a cítim sa oveľa lepšie.Adéla 14.06.2014 – potom, ako som si prečítala tieto riadky, neverila som tomu, ale niečo ma proste nakoplo a zdvihla som sa večer zo stoličky a šla som sa prebehnúť po brehu Dunaja. Odvtedy chodím pravidelne, večer jem len ovocie a hoci váha sa mi znížila, ale som sa vytvarovala na tých správnych miestach, začali sa za mnou obzerať kolegovia v práci a kolegyne sa ma pýtajú, akú diétu držím. A je to pravda, že svaly vážia viac ako tuky a preto som schudla len 6 kg?Zuzana 14.06.2014 – nejde to, jím pravidelne, pravda, že sa trochu méne pohybujem, cez týdeň sedím na facebooku, ale zasek v sobotu to vytancujem, no né? A zase tolik nejím, enem večer trochu chipsof, nebo pukancof. Esče sem nezhodila ani kilo. Skusím proto radši nejaké zaručené recepty napr.:. jeden den hovezí maso, druhý den kuracinu, tretí den enem šľahačku. Byu by v tom čert, aby sem neco nezhodzila. Peter 14.06.2014 – Zuzane: Cica nežer! Namiesto večerných chipsov si dopraj ovsené vločky s ovocím. Ak chceš, budem ti robiť osobného trénera.Kristína 17.06.2014 – v mojom veku 70 rokov chodím na Zumbu a udržujem si kondíciu. Dodržiavaním pravidelného stravovania a neprejednania sa si udržujem už 40 rokov rovnakú váhu. Navyše mám psíka, ktorý ma každý deň a v každom počasí núti prebehnúť sa vonku. Plne potvrdzujem to, čo je tu napísané.

Dušan Kočlík

Dušan Kočlík

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád, keď sa ľudia na seba usmievajú. Som nenapraviteľný romantik, verím ľuďom, verím v dobro, v pozitívny pohľad na svet, pretože žiť sa naozaj oplatí. Okrem toho mám široký záber, venujem sa motorizmu, fotografovaniu, súťažiam a zastávam názor, že všetko, teda skoro všetko, treba v živote vyskúšať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu