reklama

Ako sedliak do Bratislavy cestoval

Jedného dňa ma prikvačila núdza a bol som nútený vyhľadať, čože vyhľadať, ale aj použiť autobusovú dopravu. Kedysi som jazdieval autobusom často, no ako si kúpi človek svojho plechového tátoša a zvykne si naň, tak sa frekvencia využívania týchto prepravných prostriedkov zmenšovala, až úplne zanikla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

O to bolo moje väčšie prekvapenie, keď som potreboval cestovať z nášho okresného mestečka spod Poľany až hen, do nášho najhlavnejšieho mesta autobusom. Nuž čo sa čudovať, časy sa menia a človek privyknutý na pohodlie sa potom obzerá ako sedliak, ktorý prvýkrát prišiel do mesta. Do Zvolena som sa dostal ako nič a idem na môj spoj. Stanica vo Zvolene je vynovená, radosť pozrieť a tak som vbehol dnu, že si overím moje, z domáceho internetu získané údaje, o odchode autobusu. No ako fľočím na oznamovaciu tabuľku, mnou vybraný spoj nikde. Zdúpnel som, čože je to za čudo, ak už ani internetu nemožno veriť. Ešte že tam bola taká informátorka za okienkom, ktorej som sa mohol spýtať. Počkal som v rade pri okienku a pýtam sa, aj to som musel ešte taký gombíček stlačiť, aby ma počula. No vskutku moderné zariadenie. Len aj tá mi hovorí len to, čo bolo na ceduľke napísané, že najbližší autobus mi ide o dve hodiny a cesta do hlavného mesta mu bude aj s prestávkami trvať takmer 5 (slovom päť) hodín. Zakrútil som fúzami, „reku mladá pani, na internete písali, že autobus pôjde o 15 minút a v Prešporku bude o také tri hodinky.“ A mladá pani ma ani neprepichla vražedným pohľadom, ani nezavrčala, len sa poobzerala dookola a potichučky mi vraví: „veď áno, ale to nie je naša dopravná spoločnosť, tak ich spoje nezverejňujeme, nebudeme im robiť reklamu, ale ak chcem, nech sa postavím na zastávku do Detvy a mám pozerať, kde zastane autobus, že či na detvianskej zastávke alebo na bratislavskej a potom podľa toho mám rýchlo prebehnúť“. Poďakoval som sa dobrej víle za jej dobrú radu a keďže som z Detvy prišiel, tak je mi aj bližšia, tak som sa postavil aj na detviansku zastávku. A vskutku, o chvíľu prihrmel fajnový autobus, ako vystrihnutý z katalógu cestovnej kancelárie a poďho na detviansku zastávku. A veru ma aj do hlavného mesta odviezol. Len som cestou premýšľal, keď už postavili tú novú stanicu, akoby komplexné informácie pomohli cestujúcim a zlepšili služby cestovania. Nuž a kým sa to nevyrieši, spoľahnem sa ja radšej na vlastné nohy a vlastné približovadlo.

Dušan Kočlík

Dušan Kočlík

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád, keď sa ľudia na seba usmievajú. Som nenapraviteľný romantik, verím ľuďom, verím v dobro, v pozitívny pohľad na svet, pretože žiť sa naozaj oplatí. Okrem toho mám široký záber, venujem sa motorizmu, fotografovaniu, súťažiam a zastávam názor, že všetko, teda skoro všetko, treba v živote vyskúšať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu